Warning: DOMDocument::loadHTML(): Unexpected end tag : p in Entity, line: 15 in /home/iranmahi/public_html/wp-content/themes/aradrolling/functions.php on line 990
ماهی سی باس (sea bass) یا بارموندی (barramundi) چیست؟ - شایلی فیش

ماهی سی باس (sea bass) یا بارموندی (barramundi) چیست؟

ماهی سی باس (sea bass) یا بارموندی (barramundi) چیست؟

باراموندی یا بارموندی که در آسیا با نام سی باس شناخته می شود، ماهی سفید با گوشت شیرین، معطر و طعم ملایم و بافت تقریباً لطیف، شبیه به سرخو، هامور، و تنها. بومی منطقه هند و اقیانوس آرام اقیانوس است و در مناطق بین هند ، آسیای جنوب شرقی و استرالیا ماهیگیری می شود. کلمه باراموندی از زبان بومیان استرالیا گرفته شده است و در آنجا به معنی “ماهی رودخانه ای بزرگ” است.

بخشی از چرخه زندگی آن در رودخانه ها و خورها سپری می شود ، بنابراین باراموندی می تواند در آب شیرین و همچنین آب شور زندگی کند. این بدان معنی است که باراموندی پرورشی را می توان در حوضچه ها ، قفس ها و مخازن آب شیرین پرورش داد. برخی از باراموندی های مزارع در آیووا ، بیش از ۱۰۰۰ مایل از هر اقیانوس ، پرورش داده می شوند.  در بخش وسیعی از خلیج فارس در سمت هرمزگان و بوشهر سی باس در قفس پروش می یابد.

ماهی سی باس

طرز طبخ  ماهی سیباس  

محتوای چربی متوسط سی باس آن را آسان به طبخ با استفاده از انواع تکنیک های پخت و پز، از جمله کباب، سرخ کردن، بخارپز کاملا مناسب می سازد. ماهی سی باس اگر در سایز بزرگ باشد می توان آن را به صورت استیک درآورد، ولی معمولاً ماهی کامل و با پوست را جهت تهیه غذا استفاده می نمایند. در تمامی رستورانها سایز ۴۰۰ تا ۶۰۰ گرمی آن معمولا سرو می شود.

یکی از بهترین روش های تهیه سی باس سرخ کردن آن با پوست است ، زیرا پوست آن نازک است و به خوبی ترد می شود. ابتدا فیله ها را با حوله کاغذی خشک کنید که باعث ترد شدن پوست می شود سپس یک سری بریدگی های کم عمق را با یک چاقوی تیز در پوست ایجاد کنید ، آنقدر عمیق نباشد که به گوشت ماهی سی باس نفوذ کند این کار باغث میشود از طریق پوست به نفوذ چاشنی ها کمک کند و مانع از کوچک شدن و کشیدن فیله از شکل هنگام پخت می شود. هر دو طرف را با نمک و فلفل سیاه تازه آسیاب شده مزه دار کنید.

مقداری روغن را در یک تابه نچسب روی حرارت متوسط ​​گرم کنید و وقتی داغ شد ، فیله را از طرف پوست در تابه قرار دهید. به مدت ۲ تا ۳ دقیقه بپزید ، تا پوست قهوه ای طلایی شود ، سپس به آرامی ورق بزنید و از طرف دیگر ۱ تا ۲ دقیقه دیگر بپزید. فیله ها را از روی حرارت بردارید و قبل از سرو اجازه دهید یک دقیقه استراحت کنند. شاید ماهی سی باس یکی از نادرترین ماهی های است که بوی زننده ندارد و ماهرترین و مشهورترن آشپزهای دنیا در هنگام پخت فقط از ادویه معمولی که قبلا اشاره شد استفاده می نمایند. طعم سی باس بسیار مطلوب و مورد علاقه کودکان است.

به دلیل وجود چربی متوسط ​​در بافت پوستی آن برای  کباب پز کردن نیز خوب است و بسیار خوش طعم  می شود.

ماهی سی باس

ماهی سی باس  را از کجا بخریم

ماهی سی باس

ماهی سی باس را از کجا بخریم؟ آیا قیمت سی باس روزانه تغییر می نماید؟ سی باس در ایران فقط در جنوب پروش داده می شود و از آنجا که ماهی آب شور و آب شیرین است در آبادان و خرمشهر در اروند کنار که آب شیرین دارد و در خلیج فارس در سواحل قشم و بندرعباس چابهار که آب شور است امکان رشد بچه ماهی سی باس وجود دارد. بنابراین مرکز اصلی خرید ماهی سی باس الخصوص برای بازرگانان که می خواهند به صورت عمده خرید نمایند از آن شهرها باید اقدام نمایند. با این حال در شهرهایی مانند تهرا ن  نیز نمایندگان فروش نیز وجود دارند. ماهی سی باس یک ماهی بین المللی است و درصدی از تولید داخلی صادر می گردد لذا نرخ ارز در قیمت آن تا حدودی مؤثر است. نکته مهم در اینجا نوع ماهی به لحاظ محل پرورش و همچنین نوع بسته بندی شدن آن است.

از آنجا که باراموندی پرورشی ماهی های دیگر را نمی خورد ، باراموندی تا حد زیادی عاری از جیوه ، PCB و سایر آلاینده ها است. و از آنجا که آنها یک گونه مقاوم و مستعد بیماری نیستند ، می توان آنها را بدون استفاده از هورمون ها یا آنتی بیوتیک ها پرورش داد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما