Warning: DOMDocument::loadHTML(): Unexpected end tag : p in Entity, line: 28 in /home/iranmahi/public_html/wp-content/themes/aradrolling/functions.php on line 990
قیمت ماهی سی باس امروز در بنادر جنوب - شایلی فیش

قیمت ماهی سی باس امروز در بنادر جنوب

قمیت ماهی سی باس امروز در بنادر جنوب

قیمت ماهی سی باس امروز در بنادر جنوب با توجه به شروع فصل برداشت ماهی سی باس و وجود فراوانی این ماهی بسیار ارزنده می باشد و روزانه به صورت عمده بارگیری آن صورت میگیرد.

ماهی سی بس یکی از بهترین غذاهایی است که منبعی غنی از پروتئین با کیفیت بالا و چربی بسیار کم است، جاوی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی مانند: کلسیم، فسفر، آهن، روی، ید، منیزیم، پتاسیم است. این ماهی شامل اسیدهای آمینه و چرب که برای حفظ سلامت بدن و جلوگیری از بیماری ها است.بدلیل داشتن امگا 3، اسیدهای چرب ضروری و مواد معدنی لازم امکانی برای رشد اعصاب و مغز را فراهم می کند

همچنین بدلیل داشتن اسیدهای چرب ضروری ماهی باعث می شود که نقش مهمی در حفظ سلامت قلب و عروق خونی، کاهش فشار خون و کاهش خطر سکته و حملات قلبی داشته باشد.

قیمت ماهی سی باس

ماهی سی بس چیست

ماهی سی باس دریایی آسیایی یا Lates calcarifer یا بارموندی یک ماهی بسیار مهمدر صنعت ماهی به شمار می رود و معمولاً در رستوران ها و بازارهای لوکس بسیار پرطرفدار است.زادگاه اصلی آن در استرالیا، میانمار، هند، اندونزی، مالزی، فیلیپین، سنگاپور و تایلند می باشد. این ماهی توانایی رشد در آب های شیرین، آب های شور و آب های دریایی دارد. در ایران و در آبادان در مزارع سنتی میگو پرورش داده می شوند و در خلیج فارس در قفس های دریایی نگهداری و بزرگ می شوند.

ماهی سی باس بدنه ای کشیده و فشرده دارد با نیمرخ پشتی مقعر نوک تیز است که در داخل محدب می شود جلوی باله پشتی دهانه بزرگ، کمی مایل و لبه پایینی است قسمت های خاردار و نرم باله پشتی توسط یک بریدگی عمیق از هم جدا می شوند. خط جانبی تا دم کشیده می شود.

در ماهی های جوان رنگ قهوه ای زیتونی در باله ها و پهلوها و شکم نقره ای رنگ است. در حالی که در ماهی بالغ و بزرگ از بالا مایل به سبز یا آبی و در پایین نقره ای است. هیچ لکه یا میله ای روی آن وجود ندارد و چشم های آن صورتی روشن است و در شب می درخشند.

زیست این ماهی نشان م دهد که در طیف وسیعی از تحمل دما و شوری توان زندگی دارد. ماهی سی بس تا 2 متر امکان رشد دارد ولی سایز معمول آن 25 تا 100 سانتی متر می باشد. ماهی سی باس دریایی گوشت خوار است، از ماهی ها، سخت پوستان، کرم ها، نرم تنان و بسیار از واد غذایی دریایی دیگر تغذیه می نماید. در ایران در انتها سال بچه ماهی ها در قفس قرار می گیرند و در طول شش ماه اول سال به شکل تجاری در می آیند. قیمت ماهی سی باس امروز در زادگاه و محل تولیدش بدلیل ازایش حوضچه های پرورش بسیار کاهش یافته و رقابتی شده است.

ماهی سی بس چیست

طرز تهیه ماهی باربکیو سی باس

طرز تهیه ماهی باربکیو سی باس

امروز طرز تهیه و پخت ماهی سی باس باربکیو یا فری را توضیح می دهیم. این روش  پخت بسیار خوشمزه و زمان پخت آن نیز کوتاه است.

مواد لازم جهت شش نفر:

  • سه برش متوسط پرتفال
  • چند ورقه نازک پیاز
  • شش حبه سیر
  • مقداری رزماری
  • 3 عدد ماهی سی باس
  • ففل سیاه و نمک
  • چند برش لیمو تازه
  • روغن زیتون

طریقه پخت ماهی سی باس

ابتدا برش هایی از لیمو و پرتقال را روی سینی بچینید سپس ماهی را چندین برش بر روی پوست آن دهید در شکم ماهی که قبلاً تمیز شده است حاوی ورقه های لیمو رزماری میکنیم. سیر و نمک به همراه روغن در هاون کوبیده و روی ماهی و داخل شکم آغشته می نماییم. در روی ماهی ورقه های پیاز گذاشته و فلفل سیاه و روغن میریزیم. سینی ماهی را به مدت 20 دقیقه گریل و سپس سرو می کنیم.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما