Warning: DOMDocument::loadHTML(): Unexpected end tag : p in Entity, line: 27 in /home/iranmahi/public_html/wp-content/themes/aradrolling/functions.php on line 990
ماهی سی باس و همه چیز درباره آن-بازار سی باس - شایلی فیش

ماهی سی باس و همه چیز درباره آن-بازار سی باس

همه چیز درباره ماهی سی باس

همه چیز درباره ماهی سی باس که باید تمام تولید کنندگان و فروشندگان در خصوص آن اطلاعات داشته باشند به صورت خلاصه در مقاله زیر آورده شده است. البته در در سایر مقالات توضیحات بیشتری خواهیم داد که ماهی سی باس از تولیدبه فروش در بازار تا مصرف به صورت کاملاً تحاری چگونه است.

فصل تخم ریزی

ماهی بارموندی که یکی از بهترین نوع های ماهی سی بس است بین ماه های سپتامبر و مارس تخم ریزی می کند. از آنجایی که تخم ها و لاروها به آب شور نیاز دارند، تخم ریزی در خلیج های دریایی و دهانه رودخانه ها اتفاق می افتد. ماده ها در طول فصل تخم ریزی تا ۳۲ میلیون تخم می کنند.

بچه ماهی سی بس ۵ تا ۵۰ میلی‌متر طول دارند و در طول فصل مرطوب به زیستگاه‌ها و تالاب می‌روند. این زیستگاه ها امنیت و غذاهای گوناگونی را ارائه می دهند. در فصل مرطوب، باراموندی های نوجوان به طول ۲۰۰ میلی متر تا ۳۰۰ میلی متر به اجبار به داخل رودخانه ها برمی گردنند و آنها یا بقیه ماهی ها زندگی می کنند و  یا به سمت بالا و به سمت  آب شیرین حرکت می کنند. پس از سه تا پنج سال بیشتر باراموندی‌های آب شیرین برای تخم‌ریزی به اقیانوس مهاجرت می‌کنند.البته موارد فوق در خصوص زندگی یک سی باس وحشی است و ماهی سی بس که به صورت پرورشی رشد می نماید معمولا در استخرهای خاص ماهی تخم ریزی می کند و با روش های خاصی و تحت تدابیر مشخص پزشکی  بچه ماهی سی باس رشد می یابد.

اندازه ها

ماهی سی بس می تواند بسیار بزرگ شود وزن برخی از آنها بیش از ۴۵ کیلوگرم و طول آنها ۱۵۰ سانتی متر است. باراموندی با طول عمر بالای ۳۵ سال ثبت شده است، اگرچه حداکثر سن ۲۰ سال طبیعی تر است.

اندازه های عمومی عبارتند از:

  • یک ساله: طول ۳۰ تا ۴۰ سانتی متر
  • دو ساله: طول ۵۰ تا ۶۰ سانتی متر
  • سه ساله: طول ۶۰ تا ۸۰ سانتی متر.

اکثر باراموندی ها به صورت مذکر به دنیا می آیند اما در حدود هشت سالگی به ماده تبدیل می شوند. طول آنها تا هشت سالگی به ۱۰۰ سانتی متر می رسد. هر باراموندی که بیش از ۹۵ سانتی متر طول داشته باشد احتمالاً ماده است. در مزارع پرورش ماهی سی باس معمولا براساس روش فروش و نیاز مشتری ماهی صید و قیمت گذاری می شود. به عنوان مثال خرید و فروش ماهی سی بس حهت استفاده در رستوران ها معمولا هنگام وزن گیری به حدود ۴۰۰ تا ۶۰۰ گرم است. و یا اینکه ماهی سی بس که در آبادان و یا خرمشهر و در مزارع خاکی با عمق کم تولید می شود و امکان نگهداری در فصل سرد نیست معمولا وزن گیری بندرت بالای ۱ کیلوگرم امکان پذیر است که برخی از پرورش دهندگان بجه ماهی با وزن بالا در این خصوص تهیه می کنند. در آب های خلیج فارس وزن گیری ماهی بدلیل عمق قرارگیری قفس ماهی تا ۴ کیلوگرم امکان پذیر است.

غذا ماهی سی باس

سی بس تقریباً هر چیزی را که در آب یا اطراف آن زندگی می کند، از جمله حشرات، عنکبوت ها، کروکودیل ها، میگوها، ماهی ها و یکدیگر می خورند. تحقیقات نشان داده است که اگر تعداد باراموندی های یک ساله از تخم ریزی سال قبل زیاد باشد، آنها تازه کارها را خواهند خورد که سال بعد متولد شده انداندازه طعمه به اندازه باراموندی بستگی دارد.

رژیم غذایی یک سی بس بزرگتر از ۶۰ درصد ماهی و ۴۰ درصد سخت پوستان، عمدتاً میگو تشکیل شده است. باراموندی های کوچکتر بیشتر میگو می خورند. با سرد شدن دمای آب در طول فصل خشک، باراموندی کند می شود و کمتر غذا می خورند و به همین دلیل مزارع پرورش ماهی بسیار این نکته مهم است زیرا در برخی موارد باعث نابودی ماهی می شود

ماهی سی باس

چرا تقاضا برای خرید ماهی سی باس زیاد است؟

جواب این سوال که چرا تقاضای خرید ماهی سی باس زیاد است و چرا در سراسر دنیا این ماهی به یکی از باارزشترین ماهی های دنیا تبدیل شده است، باید در کشورهای دیگر پیدا کرد. در کشور آمریکا و استرالیا یکی از بزرگترین مزارع پرورش ماهی مربوط به ماهی سی باس است و سالانه چندین ده هزار تن از این مزارع به بازارهای داخلی و سایر کشورها صادر می گردد. کشور چین نیز یکی از بزرگترین تولید کنندگان این ماهی است. یکی از دلایل مهم افزایش چشم گیر این ماهی بدلیل طعم و مزه عالی و فوق العاده آن است. خاصیت و تأثیر فوق العاده ماهی سی باس که در مقالات این سایت قابل خواندن است، ماهی سی باس را در بین ۱۰ ماهی برتر دنیا قرار داده است.

ماهی سی باس

بازار خرید و فروش ماهی سی بس کجاست؟

ماهی سی باس

شرکت شایلی فیش با داشتن چندین حوضچه پرورش ماهی سی باس در این زمینه کاملاً پیش قدم و با تلاش و کوشش و بهره گیری از محققان و کارشناسان کشورمان توانسته است سالانه چندین تن ماهی پرورش دهد. بازار خرید و فروش ماهی سی باس در خارج از کشور و کشورهای اطراف خلیج فارس  و همجنین استرالیا و چین است و به جرأت میتوان گفت یکی از محصولات استراتزپژیک در صادرات است. قیمت ماهی سی باس در امسال به ۱۰ دلار رسیده است که باتوجه به دارا بودن بستر پروش آن در خلیج فارس و در شهرهای بندری قشم بوشهر بندرعباس میتوان در این حوزه فعالیت موفقی داشت. امروزه با وجود تبادلات آنلاین و سفارش گیری اینترنتی ماهی سی باس خرید و فروش می شود و بدون حضور بازرگانان داخلی و خارجی قیمت ماهی استعلام می گردد. و محصولات  با بهترین کیفیت ارایه می شود.

 

1

  1. با سلام ودرود وعرض ادب
    صادقی هستم از اصفهان دارای یک حلقه چاه آرتزین بادبی ۲۰لیتر درثانیه ودمای ۲۸درجه سانتیگراد درزمستان وتابستان وباشوری۱۳هزارپروش دهنده تیلاپیا بودم تصمیم به سرمایه گذاری برروی ماهی سیباس هستم اگر راهنمایی بفرمایید ممنون میشم

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما